New years eve!

Jag överlevde natten minsann, stort plus där.
Det låter som att mitt element kissar? What's up with that?

Hur som haver, denna dag till ära så kände jag att jag också var tvungen att göra en såndär lista som alla gör. Have fun (eller kryssa nu, för er som gör det - gott nytt år iaf!!)



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Oja, minst sagt. Jag var på bal, jag tog studenten, jag har haft mitt första riktiga jobb, jag tog körkortet, jag blev riktigt full för första gången (ja minsann, ni läste rätt) och en del andra saker också. Jag höll på säga att jag sov på ett tak, men det var ju för fasen sommaren 2008 så det skulle vara lögn!
Jag har kört många tre-dagars och fyra-dagars utekvällar i somras.. hmm. Ja, det är ganska mycket jag gjort i år som jag itne gjort förut.


2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag kommer knappt ihåg vad jag hade för nyårslöfte, men om jag hade det så har jag säkert inte hållt det! Haha, eller jo, jag tror jag höll ett minsann ;)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej


4. Dog någon som stod dig nära? Johannes dog (mormors man), det var kanske det värsta jag vart med om, hans begravning och allt. tänker på mormor. Sen så dog ju allas våran Niclas. Helt sjukt vad det är många unga som har dött i år, i bilolyckor eller så har de begått självmord. Sen är det skrämmande hur nära en person till har vart att begå självmord - ja det var lite drama där ett tag, polisen blev inblandad och grejer. Dock var väl inte jag så mycket inblandad i det där, det var ju min syrra, men man känner ju som att man måste... beskydda sina småsyskon? TUR att det läste sig i alla fall!


5. Vilka länder besökte du? Det gamla vanliga, bara kära Norge.


6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Nja jag vet inte, mer dans kanske, höhöhö. jag kommer inte på så mycket annat nu. 


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Alltså.. jag är inte en sån som kommer ihåg själva datumen, jag kommer ihåg dagarna - och det är många speciella dagar jag kommer komma ihåg!


8. Vad var din största framgång 2009? I våras var det dansen, minst sagt. Sen skolan, att jag gick ut med rätt bra betyg. Att jag tog körkortet! 


9. Största misstaget? Att jag inte dansade någonting nu i höst. 


10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har fan vart frisk som en nötkärna hela året tror jag minsann! Skador? Var det i år jag fick bristning i bakre lårmuskel-fästet? Nej, det var fan förra året, så nepp, inga skador heller! 


11. Bästa köpet? Min bil! :D Plus min bilstereo. Sen kan man väl se körkortet som en bra investering också? 


12. Vad spenderade du mest pengar på? Jag skulle nog satsa på mat och kläder. Bensin och kanske bio?


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, 2009 har vart ett rätt glatt år för min del, så det är många saker som gjort mig glad. Mycket beröm osv, det blir man alltid glad över! :) 


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Ojojoj, det är ju hur många som helst.. Men typ David Guettas låtar. Sen såklart Da stylez deh!! Hehehe


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag kommer typ inte ihåg. Jag tror det har vart ganska lika.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit kort! Har fan inga kort från 2009 tror jag.


17. Vad önskar du att du gjort mindre? Sovit? haha 


18. Hur tillbringade du julen?
Hemma i hörnefors med mamma, jocke och petra. Mycket mysigt.


19. Blev du kär i år? Nope


20. Favoritprogram på TV? one tree hill, gossip, desperate housewifes, sytycd!


21. Bästa boken du läste i år? Twilight-böckerna!


22. Största musikaliska upptäckten? A tribe called quest, sen massa dancehall-artister. Jag fick upp ögonen för Chris Browns musik, har bara lyssnat på honom smått förut. 


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Pengar


25. Något du önskade dig men inte fick? Jag kommer inte ihåg haha.. 


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var typ bara hemma och dog. jag orkade inte göra något.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, men det kanske är lite för privat för att skriva ut häääär ;) haha


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Väldigt varierande, helsvart..  Färgglatt! Men mitt signum är nog flyppade örhängen!


29. Vad fick dig att må bra? Dansen, framstegen, mina gamla vänner som jag blev ännu bättre vänner med, nya vänner. Sommaren!


30. Vilken kändis VAR(kom ihåg, var, inte är!) du mest sugen på? Haha jag måste nog säga Edward Cullen. Tönt, JA!


31. Vem saknade du? Hmm, jag måste nog säga Daniel, orka flytta långt bort! ;P


32. De bästa nya människorna du träffade?
Ojoj, det är verkligen många många många. Eller egentligen hade jag ju träffat många av dessa människor förut, men man började som inte snacka osv förrän i år. Men ni vet säkert vilka ni är!




Ojoj. det här tog typ år och dar att skriva ju. Nu ska jag ta mig lite vetebullar. vetebullar 4 lyfe!!!
Men ja, om jag inte uppdaterar något mer idag, så gott nytt år på er!
-- Sandra --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0