BORT MED FINGRET

Idag var jag med om en nära döden upplevelse, och jag svär att jag ska amputera mitt högra pekfinger.
Det var bara så vidrigt, jag råkade klia rätt på en proppfull fästing som hade sugit fast sig på min hunds hals.
Alltså, det tar emot bara att skriva om det, och jag får rysningar för att jag blir så äcklad.

.. nej det går inte. Bort ska det, jag får typ fantom-känslor  - jag känner hela tiden hur mitt finger glider över något hårt och äckligt. När jag insåg vad det var - jag ville ta livet av mig!

På tal om ta livet av sig, eller depression, jag vet inte vad det var med mig, men jag hittade en gammal skoluppgift, och jag valde av någon konstig anledning att beskriva en kyrkogård?

"Vinden smyger in över den stenbeklädda gräskudden. Kyrkklockorna klämtar ansträngt, precis som en åldrings sista andetag innan härligheten. Gula löv faller då och då ner från de stora ekarna, för att slutligen lugnt slå sig till ro bland de dödas gravar. Himlen är tjock av tunga gråa moln som kväver solens glada strålar, vilket gräset verkar gilla efter sommaren långa torka."

- Hur deprimerande lät inte det där på en skala? Jag blir rädd för mig själv.
Dock så fick jag iaf mvg på uppgiften, så det kom inte bara dåliga saker av min sinnesstämning.

Om Harry vill jag bara säga..
BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST
Jag ska gifta mig med filmen.
Den har allt, spänning, humor, kärlek, stunder att gråta till, stunder som får en att hoppa till. Allt en film ska ha, den var nästan lika bra som boken till och med.

Jag måste även kommentera dom nya bio-stolarna. Fett sköna! Jag och Tess som hade gratis-biljetter lyxade till det med dom där deluxe-stolarna. Extra stort utrymme vid fötterna + att man kan he bak ryggstödet om man vill. Riktigt nice, men skulle jag betala 20 spänn extra för det varje gång? Nej, det skulle jag inte.

Jag och Evelina hade "spa" hemma hos mig idag, vilket resulterade i att jag har jättemjuka fötter! Kanske för första gången sen... jag var en baby? Ja, så måste det nog vara.

Jag har även städat klart mitt rum, äntligen. Och hallegones ändå vad skönt det känns att ha rensat bort alla jävla grejer som bara ligger!

Det är väldigt varmt här, jag svettas som en gris - men det är då det är bra att man är hemma så att man kan gå omkring i bara hotpants och linne.

Gott med kladdkaka.

Dagens inlägg blev väldigt dåligt, ostrukturerat och flummigt. Men det är ungefär så som jag känner mig idag. Orkar inte engagera mig.

Tänker fortfarande på stackars lilla mannen på tyra show - han såg så ledsen ut :(

Nu borde väl ändå csi börja?

Vi hörs
-- Sandra --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0