May the force be with you

Vad är oddsen?

Jag har endast sett en Star Wars film - det var år 1999, jag var 8-9 år, och den enda scenen jag kommer ihåg är när den där lilla killen (jag vet inte ens vad han heter) håller på att flyga med sitt rymdskepp eller var det är. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var så himla coolt, och det bästa på filmen. Men nu till det roliga.
Sandra har just kommit hem till hörne, vattnat blommor, sorterat posten osv. Ordnat lite gott mellanmål (läs längre ner) och sätter sig framför TV:n. Då är det precis den filmen, på precis den scenen på filmen. Nästan lite läskigt.

Men nu spolar vi tillbaka tiden lite till då jag skulle göra ett mellanmål. Som man kanske kan räkna ut så är det ganska tomt på mat i mitt hus just nu, eftersom att the family är borta i hemavish, och jag har vart hos pappa.
Trots det så gick jag på mat-jakt - och jag hittade ett riktigt fynd!
En stackars liten (men älskad) burk Hapå stod inträngd och glömd i ett litet hörn i vårt skafferi.
Hapå? Tänker ni säkert. Det mina vänner är ett fenomenaliskt pålägg från norge. Kanske det godaste som finns. Det går inte förklara hur det smakar, men jag ska försöka ändå. Det smakar som lite... kola-aktigt? Ja, det skulle man nog kunna säga, samtidigt som det är lite åt messmörshållet. Det är i alla fall så gott att jag var tvungen att ta lite pics på mitt fika.


- jag tycker att det borde börja säljas i sverige också, det blir som onödigt långt att åka ända till norge.
Fast det är trevligt dock.

Nu tycker jag att alla ska komma hem, jag vill gosa med alla hundar.
Jag kanske borde presentera dom...
eller äsch, det tar vi senare!
-- Sandra --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0