Paraplyn är för mesar

Regnet står som spön i backen här i umeå, men jag klagar inte. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Jag gillar regn.
JAG GILLAR REGN.
Punkt slut, och nej jag är inte konstig eller galen för det. (kanske för andra saker, men inte för det)
Den enda dåliga saken med regn är att folk blir lite tråkiga och stannar hemma och flyr regnet. Jag vill gå ut och ha roligt i regnet istället. Ni kan ju prova själv, om man går ut med attityden att - jag vet att det regnar, jag kommer blir blöt, men skit i det vafan! - då slår jag vad om att ni också kommer tycka om regnet.
regn är mysigt, så är det bara.
Speciellt när det är varmt ute också. Då börjar jag tänka på London, inte för att det regnade speciellt mycket när jag var där, men det är samma varma, fuktiga känsla.

Hur som haver, bort från alla regn-samtal nu. Jag, tess och pappa (sitter i ett träd.. - vars fick jag det ifrån, bara äckligt ju?)
Var iaf och såg på Ice Age 3D idag. Fy fasiken vad bra den var, precis som jag förväntat mig. Jag blir nog aldrig för gammal för att se tecknade, eller jag kanske borde säga animerade, filmer. Dom är ju hur roliga som helst ju. Speciellt gamla disney-filmer också, det roliga är att om man tittar på dom nu så upptäcker man massa nya roliga skämt som man inte fattade när man var liten. I alla fall, dom filmerna i mitt hjärta, bredvid bring it on - och nu även Ice age 3.

Det där med 3D är även en ganska fascinerande sak, jag förstår inte hur dom bär sig åt för att få det att se ut som att man vore inne i filmen - jag har aldrig vart speciellt teknisk av mig, men det är tamefan coolt!
Nästan lika coolt som glasögonen man får. Jag förstår inte vars dom har tagit fram måtten för ett "vanligt stort" huvud, men den källan skulle då inte jag lita på. Glasögonen kommer ju bara i one size, såklart, men måste dom göra dom så förbaskat långa? Den som har ett huvud som dom passar perfekt på tycker jag synd om - men trots deras otroliga proportioner så har jag och min kära vän, tess, bestämt oss för att vi ska börja samla på dom, vilket innebär att vi ska se varje 3D film som kommer ut. På bion visade dom trailer (eller ska jag kanske säga thrillers?) för två 3D filmer som verkade väldigt lovande, så det ska nog bli ett sant nöje att samla på sig 3D-glasögon.



Fina i våra glasses. Man ser helt hög ut, för det blir som konstigt flimmer vid ögonen haha.
Plus att Tess är feg och vågar inte visa hela kortet "för det ser konstigt ut", det var inte meningen att det skulle bli skakigt, men hallå - jag blev ju helt till mig för att Tess var så otroligt snygg. Vem skulle inte bli det?

Men så går det när man umgås med folk som inte vågar bju på sig själv.
Den diskussionen tar vi en annan gång.
-- Sandra --

Kommentarer
Postat av: Tess

... Sitter i ett träd. EUW

2009-07-24 @ 23:28:24
URL: http://tholt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0