regnet det bara øser ner!

Och jag blir bløt om både ... lalalla, vad dom nu sjunger!

Idag har jag tænkt ta upp ett ytterst intressant och aktuellt æmne (før min del)
att sova hela familjen i samma rum

Detta kan vara lite fascinerande, i alla fall med våran familj. Ljudnivån ær otroligt høg om man tænker efter, ja, næstan høgre æn vad den ær ute i vardagsrummet just nu.
Ungefær såhær går det till: Mamma ær alltid den som går och lægger sig først, men sen drøjer det inte allt før många minuter innan Jocke "føljer det goda exemplet". Sjælvklart så tar de med sig alla hundarna då också.
Om dom ær krigare så ligger dom och læser nær jag och petra kommer, om inte så ligger dom och snarkar. Alla fem. eller nej, kanske bara fyra, før Rocky brukar inte snarka så værst. (observera att hundar snarkar, och inte lite heller!)
Jag lægger mig och læser, ett måste innan jag ska sova - det ær omøjligt att somna annars! Petra lægger sig och smsar.. Så dær ligger vi, fyra mænniskor och tre hundar. Fyra av oss snarkar som satan, den femte ligger och knapprar på telefonen så att man blir galen, den sjætte och sjunde av oss (det vill sæga Rocky och jag) ær nog de enda som ær någorlunda tysta.
Det ær næstan otroligt att man ens kan somna i allt detta ljud.
Fast som vi vet sen tidigare så brukar jag inte ha så stora problem med att somna, hur mycket liv det æn ær runt omkring mig.. en av mina bæsta, och sæmsta egenskaper kanske.

Ja, nu vet ni ænnu en... ska vi sæga intressant, sak om mig och min familj, lucky you wohoo!
Imorrn så åker vi vidare till lagboda, dær finns det varken rinnande vatten, eller - ænnu mindre internet, så førvænta er ingen uppdatering førræn på søndag!
(okej, det finns både rinnande vatten och el, men det skulle vart roligare om det hade vart helt primitivt, det ær i alla fall underbart att vara dær - huvudsaken!)
Nu ska jag ploga lite..
Hejs svejs!
-- Sandra --


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0