Söndag - Grattis Petra

Idag fyller min lillasyster hela 14 år och blir fjortiiiiiiiiis - Grattis.

På söndagar gör man inte så mycket, så då har man tid att tänka, och jag ska nu ta upp två saker som jag verkligen inte förstår varför man gör.

1. Tjejer som pussar varandra när man tar bild på fest.
Eller okej, tjejer som typ hånglar när man tar bild. Det är okej om man ger typ en puss på kinden eller så, men annars. Jag förstår verkligen inte varför? Är det coolt? För det är ju inte som att man går runt och hånglar med varann annars, varför ska man då göra det när man tar kort?
Jag antar att det är en hel del alkohol som spelar in i det här men ja.. jag kommer nog ändå aldrig fatta. Det är inte ens mysigt att titta på sånna bilder, så kan ni bara ge er?

2. Folk som kommenterar som tokar på andras bloggar - alltså på bloggar till folk dom inte ens känner, och så skriver de typ "Ha en bra dag, titta gärna in på min blogg".
Vad är det de vill då? Jo, de vill ha fler besökare, men jag tror inte dom inser att de kommer aldrig få lika stora bloggar som t.ex. Kenza, Kissie, blondinbella m.fl. För att man ska få så många besökare som de har måste man ju för det första ha något intressant att skriva om varje dag, och folk måste fastna för personligheten som. Jag tror inte de klickade runt och kommenterade massa random-bloggar för att få fler besökare, för även om man gör det så är det få som typ "sparar" bloggen och gå in på den dagligen, då skulle man ju behöva titta flera hundra bloggar per dag typ!

Och sen så förstår jag inte varför man ens vill ha en sån stor blogg - det enda positiva jag kan tänka mig med det är att man kan tjäna pengar genom den. Men tänk att aldrig kunna skriva om personliga saker, aldrig kunna skriva om sina vänner utan att de typ blir utsatta för knäppa personer som finns därute osv.
Jag trivs med att ha en liten blogg, med få besökare som är mina vänner. Om jag har tre besökare en dag så är det inte precis som att jag går och gråter och när jag helt plötsligt har jättemånga besökare tänker jag typ  - oj, vad hände nu?

Men ja, det skulle jag ju också säga att, Blogga för er egen skull! Inte för andras.
Då är det ju inte ens värt att ha en blogg, bara jobbigt att känna pressen att skriva ofta och om "intressanta" saker för att behålla alla besökare.

Nej nu ska jag gå och kolla om det finns lite fika. Bullar, tårta MUMS
-- Sandra --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0