Varning för långt inlägg

Äntligen hemma!
Eller det var jag ju redan igår, men jag orkade inte göra någonting alls då, jag förstår inte att åka bil kan tära så mycket på en. Men ja, det här var ju bara en fis i universum om man jämför med vad som komma skall på torsdag och lördag. Då kommer vi att åka dubbelt så långt än vad vi gjorde den här gången - fast denna gången söderut.

Men ja, hur var det i stugan då? Kallt, snöigt, men underbart. Som alltid.
Jag orkar inte skriva om allt, men det är några punkter jag måste få ta upp.

BILRESAN
zzZZZzzZzzz. + Slumdog millionaire, den var superbra. Det var även inte så många renar (eller jag kanske borde säga ´älgar´) för en gångs skull, skönt för öronen!
Även att petra spillde ut typ alla mina smälta maltesers var något som inte var så jätteroligt.

FRITT FALL 1
Som sagt så spenderade jag och petra den mesta tiden i slalombackarna i hemavan, och där hände det en lite rolig, men väldigt läskig grej!
Sandra och Petra har vart inne i skogen och härjat  och ska åka ut tillbaka i backen. Sandra har slalomglasögon, vilket inte alltid är det bästa, för slalomglasögon+snö+ett visst ljus= VITT ÖVERALLT.
Man ser ingenting, eller jo, man ser vitt. Vitt vitt vitt, bara vitt. Man ser inte om det går uppför eller nerför, om det är knöligt eller opistat osv osv. Det hela börjar med att jag först håller på att åka på värsta hoppet, men duktig som jag är väjer jag i sista sekund. Sen så tror jag att det är lugnt och börjar glida lite sakta nerför (det var min plan i alla fall). Det jag inte ser att jag åker in i världens stup typ! Jag lovar, om jag hade vetat hur brant det är hade jag inte ens övervägt att åka där.
Har ni någonsin åkt balder på lisseberg? Det var ungefär den känslan, som när man åker den första gången, det var bara skylten med varning för 70 graders lutning som fattades.
Det var jävligt läskigt i alla fall, för soms agt så såg jag ingenting, jag kände bara hur farten ökade - jag bad typ till gud att det inte skulle vara något gupp eller något, för jag lovar om det hade vart det hade jag flygigt åt helvete, och förmodligen legat på sjukhus nu.

FRITT FALL 2
Man kan nog inte undvika lite fritt fall här och där när man är i fjällen, men det här var nästan läskigare än det första fri-fallet. Eller nej, men närapå i alla fall!
Hela familjen var på skotertur, vi hade bestämt oss för att åka uppför fjället på andra sidan sjön.. jag tror det heter typ tolv-hobben? Jaja, på väg dit så var det en backe som var väldigt brant. Ungefär som det brantaste stället på pulkabacken i torsparken.. ja, och så var den ungefär tre gånger så lång. Skulle ni vilja åka skoter uppför en sån backe? Nej, jag trodde vi skulle tippa bakåt, och man får ju ännu mer pirr i magen när ens mamma säger "om vi tippar så måste du hoppa åt något håll". Då får man ju bekräftat att det kan hände.. Men vi klarade det!
Sen var det ju bara nerför som gällde på hemvägen, vilket också var väldigt läskigt.

FRITT FALL 3

Okej, kanske lite överdrivet, men det är ju faktiskt ett stup nedanför våran stuga... och det är jävligt roligt att hoppa ner i det stupet, speciellt när man landar i typ 1 meter djup o go snö! ;D


Ja gott folk, det och mycket mer hände i vår stuga i helgen, om ni har tur så kanske det dyker upp lite bilder så småningom, men just nu så orkar jag inte ladda upp dom.

Men ja, det har ju även gått en dag här hemma, tisdag. Jag har faktiskt hunnit med en körlektion, som gick sisådär. Min körlärare sa i alla fall att det gick bra och att jag var duktig, men det är som det alltid är, jag vet att jag hade kunnat gjort det mycket bättre! Jag var nog lite slarvig.
Hur som haver så har jag även shoppat idag! Hör och häpna, så nu har jag typ slut pengar igen, men jag hoppas på pengarna från gymnastiken snart, så det löser sig nog. Men, jag ser mina inköp som investeringar till mina nedre delar, det vill säga benen. Jag tror inte jag hade ett enda byxpar som var helt, men nu har jag ju faktiskt två!

Jag hann även slinka förbi dansskolan en stund också, dansade lite för min vän Sara. Du är så duktig! Det var jätteroligt faktiskt, och jag hoppas inte att du har något emot att jag tog mig friheten att lägga upp videon på youtube så jag kan klistra in den här i min blogg snart?
Om bara youtube var lite snabbare..
Nä men som sagt, det var jätteroligt och jag ska nog se till att kunna ta mig in imorrn också.

Men vet ni vad mina vänner, medans youtube laddar så ska jag gå ner och baka en kladdkaka till min mor.
Tack och hej leverpastej
-- Sandra --


Nu är den klar, kladdkakan i ugnen och jag är nöjd.
Förövrigt, ett stort plus till er tappra läsare som orkade läsa igenom allt mitt pladder ;D



Och ja, ni kan ju försöka klura ut vem som är jag.. men jag kan ge ett tips, långt bak i salen, svart och grå med en grön socka. Jepp, det var jag det.

Kommentarer
Postat av: Tess

Men seriöst, orka dra face hela tiden!!!!

2009-03-03 @ 19:25:01
URL: http://tholt.blogg.se/
Postat av: ellem

Ja, what´s that about? Hann ju knappt se dig. Knas



Ja du, det lät ju som mindre väl använd tid. Om det inte är så att du tycker väldigt mycket om att åka bil :P

2009-03-04 @ 01:52:38
URL: http://ellems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0