nitton suger

Seriöst, vad är det för mening med att vara nitton år?
Man får inte göra mer än vad man fick när man var 18, man får inte gå på systembolaget, vilket inte gör mig så mycket, men jag kan täkna mig att andra kan tycka att det är drygt. Vi får dricka alkohol, men inte köpa den själv?  Vi får köra bil, köpa snus och cigaretter, men det får man ju när man är arton år också, men det som är sämst - man kommer inte in på några klubbar! I princip alla klubbar här i umeå har 20 år som åldersgräns. För att man ens ska ha en chans att ta sig in någonstans gäller det bara att ha kontakter, och det kan kännas väldigt drygt ibland att behöva hustla sig in överallt.
Men samtidigt suger det att vara på ställen som är 18+ för då är det bara massa "småbarn" där, sånt är inte ens roligt. Varför kan dom inte ha klubbar som har 19 som åldersgräns? Det hade vart det ultimata.

Men jag antar att det inte är tänkt att man ska få ha ett roligt uteliv här när man är under 20 år. Jag ska seriöst starta en egen klubb vafan, den kommer bli den bästa! ;D
Vilka är på?

-- Sandra --

Kommentarer
Postat av: åsa

den där gruppen om att klubbarna ska få ha öppet till fem, borde ju seriöst finnas en grupp för att klubbarna ska ha öppet för oss! va är de för mening att vara med där när man ändå inte kommer in :S

2009-10-09 @ 14:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0