17 mai!

Jag hoppas ni har haft en flott 17 maj!

I vår familj är det ju lite utav en högtidsdag då jag har en mor som kommer från norge...

Eller okej, jag ska inte överdriva - det enda vi gör är typ att flagga med norska flaggan på vårt hus!
Däremot kommer jag ihåg när vi var hos morfar en gång under 17 maj. Det var hur roligt som helst, alla var glada, firade - det var parader och tivoli i stan osv osv. Tänk om vi i Sverige kunde satsa lika stort på nationaldagen som dom gör i Norge. Det är ju verkligen världens fest där - i alla fall så som jag kom ihåg det!

Själv firade jag lite i alla fall, jag drack norsk läsk - Äventyrsbrus!! Det var typ år och dar sedan jag drack det, jag brukar prioritera champagnebrus. Sen hade jag även norsk Ketchup på mina mackaroner... sug på den ni!

Och nu när vi ändå är inne på ämnet - Jag har ju faktiskt en beställning från norge som borde finnas klar för leverans här vilken dag som helst! Nugatti och Champagnebrus!
Malin, har du kommit hem eller? Jag börjar få lite cravings :D

I alla fall, glad 17 maj (om man nu ens säger så?) till alla er norskar som läser min blogg!
Vilket typ bara är typ två, max MAX tre? :) Nu ska jag sova, imorron börjar en ny hård dag! ;D

-- Sandra --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0